06 april 2016

Dags att börja om igen med bloggandet!

Ja, jag vet inte vilken gång i ordningen jag börjar om med det här, men jag känner ibland att Facebook och framför allt Twitter gör att vi idag är så snuttifierade att vi bara kan hålla en tanke igång samtidigt och diskussion eller fördjupning ses som jobbigt och något som helst bör undvikas. Jag känner också att bloggandet är ett sätt för mig att få ur mig tankar och idéer som jag inte riktigt får utlopp för i politikens sammanträdesrum eller korridorer. Det är inte heller alltid som Smålandsposten tar in det man skickar till dem och då är bloggen ett bra alternativ.
Här på bloggen kommer jag försöka blanda stort och smått, viktigt och kanske ibland mindre viktigt men förhoppningsvis roligt och eller intressant. Jag skriver som privatperson med egna åsikter och kommentarer men ibland sammanfaller det givetvis med min roll som politiker vilket jag ska försöka vara tydlig med så att inga tveksamheter uppstår. Sedan jag skrev här sist har det givetvis hänt en del, jag har cyklat Vätternrundan 2015 och anmält mig även till 2016. Flyttat till Hovshaga och blivit vald till ordförande i omsorgsnämnden bara för att nämna några saker. "Livet är det som passerar medan du planerar allt annat" :o)
Till skillnad från de flesta mediers hemsidor
vill jag gärna ha kommentarer och diskussion här på bloggen, men personangrepp och liknande undanbedes vänligt men bestämt.

NU KÖR VI!

Inga kommentarer: