03 september 2011

Vätternrundan 2012

I torsdags kl 07.00 öppnades möjligheten att boka plats och starttid till Vätternrundan 2012. Jag hängde på låset och bokade starttid kl 20.00 - 20.10 den 15 juni. Varför har jag då anmält mig till Vätternrundan?
Av flera skäl faktiskt! För det första så kände jag för ett tag sedan att det var dags att gå ner i vikt och börja röra på mig mer.


För det andra har jag alltid gillat att cykla, en gång cyklade jag och en kompis till hans familjs stuga i Värmland ToR. För det tredje så cyklade min far Vätternrundan samma år som jag föddes, men han kom bara halvvägs innan han var tvungen att bryta och det vore roligt att slå det.


Så jag har redan cyklat en hel del det senaste året och gått ner drygt 15kg i vikt, vad ska jag göra mer då? Jo jag ska öka antalet rundor och även öka längden på rundorna för att hinna cykla så många mil som möjligt innan snön. Jag ska lägga om min (hittills nästan obefintliga) träning på Hälsostudion med målet att vara i toppform till juni nästa år. Vissa förändringar i kosten är givetvis också nödvändiga. Under vintern tänkte jag prova spinning och till våren har jag planerat in över 100 mils cykling för att vara riktigt förberedd. Jag har några olika rundor som jag lagt upp och jag återkommer i nya inlägg framöver för att redovisa hur det går. Det går också att följa mig på endomondo.com.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Sjöbågen,Växjö,Sverige

Inga kommentarer: